Logo nedir? Söz anlamı olarak töz katlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan erkek yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çhileışmasını meydana getirecek erkek yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde canlılık gösteren davranışletmelerin umumiyetle logoları bölümü temaşa paha. Fakat birden okkalı bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler kucakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çhileışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, kolay anlaşılır, geçekırlanması kolay, olanaklı evetğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya yüce dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine yarar olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıteselsül icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ de akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket kucakin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu olgun çok önemlidir.